søndag den 4. juli 2010

Total hundeuge

Den seneste uge har jeg været på "nedtrapning" rent arbejdsmæssigt, og i dag er de sidste bøger, papirer m.v. lagt væk, selv om jeg - selvfølgelig - ikke nåede alt det arbejde, jeg havde planlagt, men det render jo ingen steder i løbet af sommeren, så nu skal der holdes ferie.
Jeg fik rettet lidt op på min dårlige samvittighed i forhold til hundene: træning med begge i mandags + træning med Django både tirsdag og torsdag, Nørdprøve i går lørdag med begge hunde og tur på Bakken med Sheltieklubben i dag med Django kombineret med nogle lange gå- og badeture giver nogle trætte hunde!
Til Nørdprøven havde jeg besluttet at koncentrere mig om rallyen. Jeg satsede lidt (det er jo det, Nørdprøverne er til) og havde meldt Django til i Expertklassen og Osseau i øvet klasse. Herudover skulle Django deltage i samtlige fællesøvelser for at træne selve prøvesituationen, som åbenbart er den, der udløser hans gøen i fællesdækken.
Jeg tror, vi fik 69 point i Expertklassen med en dommerkommentar om, at jeg kvajede mig grundigt undervejs.....tja, jeg har ikke styr på reglerne :-(
Billedet herunder viser tydeligt, hvordan man IKKE skal gøre ved skiltet "Fristende 8-tal".
Foto: Annie Larsen
Osseau debut i Øvet klasse gik skidt. Amanda var med, så vi havde aftalt, at hun skulle gå med ham - jeg tror, de nåede til skilt 5, så skred hunden og spiste de gode Frolic i skålene.... Jeg brokkede mig og syntes, at Amanda gjorde alt forkert, så hun blev noget sur (sarte teenager...), så jeg skulle liiiige prøve selv - og jeg nåede vist til skilt 11, før jeg måtte opgive :-(( Og vupti var Amanda glad igen, og vi var enige om, at det var hundens skyld alt sammen!!
Til gengæld var Django eksemplarisk i samtlige fællesøvelser! I klasse 3, som var den første, tog jeg ham væk efter 2.50, da han lå superflot. Klasse 1 herefter var uden problemer og klasse 2, som foregik indendørs gik også fint. Ingen gøen overhovedet :-)))) Mon det skyldes mine nerver til de rigtige prøver??
Foto: Annie Larsen
I dag gik turen så til Bakken, hvor der var stor tilslutning til Sheltieklubbens arrangement. Det var en rigtig hyggelig dag, hvor vi gik rundt og hyggede os, og derefter spiste frokost i det grønne. Jeg havde valgt kun at tage Django med, da han er lidt nemmere i sådan nogle sammenhænge - og til at tage under armen, hvis han ikke opfører sig ordentligt. Det er lidt mere bøvlet med Osseaus 16 kilo!!
Der kommer flere billeder på min hjemmeside.

Masser af deltagere - der var rigtig mange hvalpe.


Hanne Hedegaard og smukke Zuri



Django skal selvfølgelig lige have styr på det hele!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar