søndag den 27. juni 2010

Hvor er jeg dog træt af at være syg

Hundene har det hårdt for tiden. Først var jeg afsted en uge på lejrskole med den ikke altid så nemme 8. klasse - vi havde dog en god uge uden nogen form for ballade, men der var en del af ungerne, der var syge i ugens løb.
Det blev jeg så også, da vi kom hjem! Søndag eftermiddag: ondt i halsen, hjemme mandag og ingen træning hos Charlotte :-((
Tirsdag og onsdag SKULLE jeg bare på arbejde, selv om jeg slet ikke var frisk. Tirsdag havde jeg inviteret min 3. klasse hjem på besøg - jeg afgiver dem nu og starter ny 1. klasse op efter ferien, så det kunne jo ikke bare udskydes. Onsdag skulle vi flytte lokale - rokeringen var timet og aftalt med de øvrige involverede lærere, så heller ikke det kunne udskydes. Der skete så bare det, at jeg tirsdag aften mistede min stemme helt, og så er det altså svært at være lærer....
Hjemme igen torsdag og afsted fredag, hvor jeg dog lige var en tur omkring lægen først, så jeg gik glip af afsked mv. med gode kolleger - øv igen!! Men jeg nåede dog at få sagt ordentligt farvel til "mine" søde børn i 3. klasse - dog stadig uden stemme :-((((((
Hos lægen fik jeg taget blodprøve for kyssesyge, da en af drengene fra 8. klasse, fik det konstateret efter lejrskolen (ikke at jeg kysser på mine elever altså ......), og jeg må desværre sige, at symptomerne passer - ellers synes jeg, det burde være gået over.

Nå, men alt det betyder jo, at hundene svigtes, hvad træning angår, og det er både de og jeg meget trætte af. Det er tydeligt, at det influerer på deres stressniveau, og det kan gåture med Henrik og Amanda altså ikke klare - øv igen!!
Deres aktivering består af godbidssøgning i haven, knokle med at få fyld ud af deres "Kong" og lignende, men det er slet ikke nok, når de er vant til at træne næsten hver dag - godt at der ikke venter prøver lige om hjørnet. På lørdag er der ganske vist generalprøve i Nørdklubben, men jeg har kun meldt til i rally + i så mange fællesdæk som muligt, så det klarer jeg jo nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar