mandag den 14. juni 2010

Hvor svært kan det være....

'at få den 1. præmie i Lp 2??

Åbenbart svært nok selv om alle øvelser er til ug i træningssituationen. Det er altså ikke det samme at være til prøve og holde koncentrationen hele vejen igennem.

Jeg havde ellers "planlagt", at den skulle være hjemme i lørdags til Collieklubbens prøver, men igen - en hund, der gør gennem hele fællesdækken og får løftet sig (selv om jeg nu syntes, at han blev liggende...???), knaldapportering, forkert næseprøve og - det mest mystiske: at han løb ud af banen i indkaldet og løb hen for at tisse (jeg har da aldrig oplevet noget lignende, men kunne ikke andet end at grine af det :-)), det kan altså kun give en 3. præmie.

Det var ellers en dejlig prøve med en totalt tændt Django, der var superglad for at være alene med mig, og det er tydeligt på videoen (tak til Paul), at han er meget opmærksom - næsten - hele vejen igennem, og jeg lærer jo noget hver gang.

Vi skulle også op i rally, for første gang i øvet klasse. Fællesdækken lå selvfølgelig lige midt i banegennemgangen, men ingen problemer der - jeg fik min helt egen banegennemgang, da jeg var klar. Meget fornemt, men det var en smule akavet, at gå alene rundt på banen uden hund foran alle tilskuerne :-))
Django var stadigvæk totalt på, og vi gik en superbane. Jeg var lige ved at kløjs i højre spiralen, men nåede lige at redde den....ups. Jeg gætter på, at de 2 point blev trukket her + da Django på et tidspunkt hoppede op ad mig, fordi jeg var lidt for animerende, for resten gik helt fantastisk.
98 point og 2. vinder - det var bestemt godkendt!!!!

Alt i alt: en dejlig dag med hyggeligt selskab!!

Se min hjemmeside med video og resultatet


Django med sine flotte præmier.

1 kommentar: