søndag den 9. maj 2010

Altså - den næseprøve!


Ja, ja da jeg vælger nu at grine af det, men selvfølgelig er jeg nødt til at finde en løsning: At Django kommer tilbage med en forkert næseprøvepind har jeg prøvet før, men i dag lykkedes det ham at bære alle tre forkerte pinde retur og lade den rigtige ligge....

Vi fik lov til at være med til Sheltieklubbens lydighedsafslutning hos Hanne Hedegaard i Albertslund i dag, og det har været en superhyggelig dag. Bortset fra den forbistrede søgeøvelse klarede Django sig helt tilfredsstillende, ikke helt så skarpt som jeg gerne vil have det, men nu kan jeg mærke, at jeg har fået mere rutine i programmet, så de sidste detaljer skal vi nok få på plads. Vi fik en 2. præmie med 171,5 point med 6 i apporteringen, 7,5 i fremsendingen (ikke godt nok !!!) og 0 i næseprøven, så det var helt ok.

Mht. Osseau var mit kriterie helt klart at være noget mere glad, og det var jeg! Amanda var godt nok ikke helt tilfreds med mig, men jeg synes videoen viser en dejlig opmærksom og meget glad hund. Masser af pjat og gode guffer undervejs havde helt klart en effekt: 165,5 point, det højeste nogensinde, og vi smed oven i købet helt unødvendige point på fx. tandvisningen og fællesdækken, så det er rigtig godt.

Nu er der nogle uger inden næste prøve i Vordingborg, så nu skal vi bare have det sidste i orden, så skal det nok blive godt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar