tirsdag den 6. november 2018

Osseau er blevet kastreret :-(

I går blev Osseau kastreret på grund af testikelkræft.
Det har fyldt en del i mine tanker de seneste uger, hvor jeg har vidst det. Ikke på grund af sygdommen som sådan, men mere selve operationen, at aflevere ham hos dyrlægen, forløbet efter og alt muligt andet.
Jeg har - efter aftale med dyrlægen - trukket det lidt, da vi jo lige skulle have overstået turen til Samsø, Årets Hund i rally (hvor han gik rigtig godt!), og det skulle passe med jobbet også, så det blev muligt at holde fri.

Det med at aflevere ham, fik jeg 'tørret af' på Amanda, som møder sent om mandagen! Klokken 13.45 blev jeg ringet op - alt var gået rigtig fint, men det, de fandt, var lidt atypisk, da den ene testikel var forstørret, og den anden var skrumpet meget, så vi blev enige om, at de skal undersøge tumoren, så nu må vi afvente det resultat.

Jeg hentede ham en times tid senere - heldigvis havde de været så søde, at han slet ikke havde været i bur, men havde fået lov at tulle rundt sammen med personalet ude bagved, det var rigtig dejligt at få at vide. Ja, jeg ville gerne have været der, da han vågnede, det var bare ikke muligt pga terminsprøver i 9. klasse, og han har nok også mere gavn af, at jeg holder fri i dag....

I øvrigt fortalte klinikchefen Jens også, at han i de 10 år, han har været ansat kun har oplevet 8-10 tilfælde af testikelkræft, så det er altså lidt vildt, at Django og Osseau er de to af dem!! Virkeligt mærkeligt!!!

I dag har Osseau det rigtig godt:-)) Han har haft dragt på, siden han kom hjem i går (tak Conni:)), men lige nu er han fri for den og godt i gang med at plage om en gåtur!! Præcis lige så tosset, som han plejer at være!

Udover alle tankerne på Osseau fylder mit arbejde rigtig meget p.t. Der sker nogle rigtig trælse ting, som er værre, end jeg har har oplevet i mine snart 15 år som lærer. Noget af det første min kollega sagde, da jeg blev ansat, var at jobbet som lærer aldrig blev rutine, og det må man sige hun har ret i - det job bliver ved med at overraske!!!

Så alt i alt er min hjerne meget optaget for tiden, men forhåbentlig letter det snart!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar