lørdag den 15. september 2018

Det årlige tjek og lidt træning

Torsdag var vi en tur hos dyrlægen til det årlige tjek og vaccination, og det gik rigtig, rigtig fint - der var stor ros over hele linjen til begge hunde:-)
Det "sædvanlige" med tænderne, Djangos blev renset for mindre end et halvt år siden, men de er allerede godt fyldt med tandsten igen.....det gør vi altså ikke noget ved lige nu!

Jeg har været lidt opmærksom på Osseau den seneste tid, da han i periode har haft lidt hoste. Han blev lyttet grundigt på hjerte og lunger, men der var intet som helst, så det blev til, at jeg - igen, igen - samler ind til ormetjek. Det er ikke ret længe siden, han blev tjekket sidst, men som dyrlægen sagde, så kan de jo blive smittet samme dag, som prøverne er afleveret - man kan jo aldrig vide sig sikker, så hellere tjekke en gang for meget!

Hun fortalte nemlig også, at de ikke ser mange med hjerte-/lungeorm i vores område, men dem, de ser, bliver virkelig syge af det!!!!

Endvidere tjekkede hun Osseaus testikler og konstaterede, at den ene er noget større end den anden - 0,5 cm helt præcist! Det er aldrig blevet bemærket før og kan derfor være tegn på testikelkræft, men det har vi jo været igennem før med Django, så det tager jeg meget roligt..... vi skal holde øje med det den næste måneds tid, så må vi se, om det udvikler sig.... det kan også være helt tilfældigt.....

Med hensyn til træning har Osseau fået lov til at slappe af oven på sidste weekends prøver. I går kørte jeg til hallen i Viby efter arbejde for at træne. Det blev - helt som planlagt - uden hund, da jeg kan mærke, at jeg har brug for fokus på mig selv, mine bevægelser og retninger rundt i ringen. Det er SÅ meget nemmere at koncentrere sig om uden hund:-))

Og det var super træning i 30 minutter, så var jeg træt!!
Jeg gennemførte hele programmet mange gange og var meget stolt af, at jeg stort set hver gang landede præcis det samme sted både efter første løbesekvens og i afslutningen. Nu føler jeg, at jeg har ret godt styr på det, og dermed kan jeg jo støtte Osseau meget bedre, end jeg har kunnet hidtil:-))

Grafiko.dk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar