søndag den 19. november 2017

New York - dag 3

Wow, det blev en både hektisk og fantatisk dag!
Dagen skulle være stille og rolig, og vi skulle køre i bus det meste af dagen - det var i hvert fald planen fra morgenstunden, men sådan blev det ikke!

Vi startede med at finde det sted, hvor vi kunne få billetter til 'The Ride', som jeg havde læst lidt om. Der var billetter til os, og vi satte os på tiden 4.45 - klokken var kun lidt i 9, så der var jo længe til. Derefter videre til Madame Tussauds for at få billetter til 'Big Bus' turen - turistbusserne, der efterhånden er i mange storbyer, hvor man kan hoppe af og på, som man har lyst til. Vi havde valgt turen 'Uptown', da vi vurderede, at det var et område, vi ellers ikke ville nå ud til. Første sted vi stod af var ved 'Museum of Natural History' - lidt et fejlskud, da ingen af os er spor interesseret i at se på udstoppede afrikanske dyr i USA mm. Det gik senere på dagen op for mig, at det kunne have været sjovt nok at se deres specialudstilling om mumier, men det blev det altså ikke til - vi røg hurtigt videre.

Turen gik hele veje rundt om Central Park, som vi dog aldrig nåede ind i. Vi stod af igen ved Museum og the City of New York, som var et ret interessant museum, som det bestemt er værd at besøge igen en anden gang. Der var ikke rigtig tid til at fordybe sig i de forskellige udstillinger. Vi gik videre til Guggenheim museet, som jeg blev ret fascineret af. Selve bygningen er jo imponerende indvendig, så vi startede øverst oppe og gik nedad, mens vi så på de forskellige udstillede ting - ret fantastisk oplevelse.

Dagens fjerde museumsbesøg var på The Metropolitan Museum of Art - en ret vild oplevelse! Det er kæmpe, kæmpe stort, hvilket kom fuldstændigt bag på os, og vi havde ikke en chance for at nå at se en brøkdel af det!!! Vi fik da alligevel set en del af det - især da vi prøvede at finde ud igen, kom vi forbi nogle  flotte udstillinger:-))) Vi måtte spørge om vej to gange for at komme ud!!!!! Jeg bliver nødt til at besøge museet en anden gang, og så må jeg lige forberede mig lidt bedre, men nu kan jeg da sige, at jeg har været der:-)))

Tilbage på Times Square fik vi en hurtig frokost, før det var tid til 'The Ride' - igen en stor oplevelse, som jeg på ingen måde var forberedt på. Det var sjovt, plat og informativt på en og samme tid: en bus der var indrettet, så vi sad sidelæns og lignede aber i et bur for dem, vi kørte forbi på turen. Super underholdning fra de to værter på bussen 'skuespillere der ikke havde fået en rolle på Broadway' :-))) - de gjorde deres arbejde rigtig godt, mens vi kørte rundt i Midtown. Da vi stod af halvanden time senere følte vi os rigtig godt underholdt, og samtidig havde vi fået meget vigtig og uundværlig viden - fx. at det mest besøgte sted i New York hverken er Times Square, Empire State Building eller lignende store turistattraktioner. Det er nemlig M&M's World, Slikbutikken på Times Square, der trækker flest folk til:-)))))

Man sidder med sidelæns i bussen, så man er til offentlig skue:-)

Aftensmad på hotellet og derefter en seriøs aftenshopping afsluttede dagen - og så gik vi godt brugte i seng. En dag, hvor vi egentlig kun skulle køre i bus endte med at vi havde gået mere end tyve tusinde skridt......