søndag den 5. november 2017

Forskellen på 5 og 0 Q-point - Konkurrencen på Garbogaard

"Du manglede fucking 0,1 point"!!!!!

Citat Paul Lysholdt i messenger-besked efter præmieoverrækkelsen på Garbogaard lørdag den 28. oktober. Ja, det gjorde jeg så, og dermed fik jeg ikke de 5 Q-point, jeg kunne have fået i HTM 2, hvor jeg var den eneste i klassen.
Osseau har generelt haft det svært på Garbogaard, det er ikke første gang, at tingene ikke er gået helt som planlagt der, så selv om jeg potentielt kunne være gået derfra med både en FS 1 og en HTM 2 titel, havde jeg ikke nogen af delene som resultatmål, da vi kørte derop.
Det er svært at få varmet ham ordentlig op, det kræver jo mindst en halv times tid, og der kan man jo ikke bare forlange banen udenfor, hvor folk jo skal have lov at lufte deres hunde.....jeg ved det godt, men jeg kan faktisk rigtig godt lide at tage til konkurrence på Garbogaard, hvor Annette altid har rigtig godt styr på det hele - det er meget imponerende.

Dommerne til HTM var hhv. Lizza, Mette og Annette, og de dømte således:

Udførelse:
7,6: Lidt distraheret, hænger lidt især i starten. Ved temposkift kommer der meget mere præcision og energi
7,5: Flere flotte positioner - også enkelt lidt mere usikker. Ville gerne se dig udfase hjælpen lidt i denne klasse
7,3: Hunden er lidt ukoncentreret i dag. Hænger i P1 et par gange. Enkelte gange bliver hunden stående stille

Sværhedsgrad:
7,9: Måske skal I prøve noget mere tempofyldt musik? Du har mange skift i retning, det tror jeg ikke helt I er klar til
7,8
7,9: Fint for klassen. Banen kunne udnyttes lidt bedre

Fortolkning:
8,0: Det er fint fortolket, men mere energisk udstråling fra hunden vil gøre en forskel
7,6: Fint, men kunne ønske mig at se dig understrege stemningen lidt mere og dermed "slippe" hunden. Fin musik til jer
7,8: Fin fortolkning til musikken

Tja, kommentarerne under "Udførelse" siger præcist, hvad der skete. Totalt overvældet hund, og en fører der måtte hjælpe alt for meget. De skifte, der ikke fungerede, overraskede mig, så jeg reagerede ikke hurtigt nok - og fejlen blev dermed alt for tydelig......

Vi var jo også oppe i FS 1. Osseau skabte sig hele vejen igennem, der var stress-lyd hele tiden, og det kostede dyrt - sammenlagt blev vi trukket 1,0 for lyd!!!! Dermed blev vi nr. 5 og fik 1 Q-point til samlingen, nu har vi 9 i alt.

Dommerne var også her: Lizza, Mette og Annette

Udførelse:
7,9: Det er sødt, at han synger med, men det trækker jo altså også lidt ned
7,5: Ser ud til at han kan sine ting, men du hjælper ham alligevel meget
7,5: God opmærksomhed. Der kommer lidt lyd og enkelte gange gør han i stedet for at arbejde. Hunden presses ved bakke

Sværhedsgrad:
7,8: Fint til klassen
7,9: Fint for klassen
7,7: Fine tricks til klassen. Ringen udnyttes ikke rigtigt

Fortolkning:
8,0: Fint, men nogle af dine skift flader lidt tilfældigt i slutningen
7,5: Savner lidt flow. Bliver meget fra øvelse til øvelse8
8,0: Fin stemning og bevægelser til musikken



Ingen kommentarer:

Send en kommentar