onsdag den 14. oktober 2015

Træning på Garbogaard

I går aftes mødtes Paul, Lonni og jeg til træning på Garbogaard - laaaangt væk fra Ringsted føltes det, men der var dog kun ca. en times kørsel dertil:-)
Sjaskregnvejr var det også, så vi trænede i højlydt larm fra taget - supergodt, det kan jo også nemt være regnvejr, når vi skal til HTM-konkurrence den 25.10. Den konkurrence er jo netop årsagen til at vi kørte derop. Osseau og jeg har aldrig været i den hal før, og jeg har altså et ret stort behov for at vide, hvor det er, jeg skal til konkurrence, og hvordan det hele ser ud. Og jeg bilder mig jo ind, at det samme gælder for Osseau!

Jeg har fået min sag for nu, da vi bestod færdighedsprøve 2 forleden! Jeg har da trænet nogle af øvelserne til 3'eren, men slet ikke seriøst nok, så der er nok at se til på den front. Hoved i spand i 3 sekunder - hm, her er 3 sekunder altså meget lang tid. Næsetouch på genstand , ja da hvorfor ikke samle op, suk, suk og suk igen.....jeg skal have fundet en fornuftig genstand. Til gengæld lærte Ossean meget hurtigt at løfte sine poter skiftevis - meget imponerende og overraskende, så den øvelse arbejder vi nu koncentreret om at få på plads.

Vores HTM-program fungerer altså godt. Vi træner små, små momenter, og han bliver belønnet meget varieret, så i går var der fuldt fokus hele tiden. Jeg arbejder en del på at holde kunstpauser, og det giver så anledning til, at der da lige kan puttes et par tricks ind undervejs - i hvert fald hvis det står til Osseau, som lige klarer en 'bakke rundt om', så snart han kan se sit snit til det:-)

Det var rigtig god træning og bestemt turen værd.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar