søndag den 20. april 2014

Påskeferie

Det er en halvtravl påskeferie for os, som startede med en tur til Jylland for at fejre min søster på hendes 50 års fødselsdag. Det var desværre på samme dag som der var den afsluttende konkurrence i Sydkystens CUP, hvor Amanda var kvalificeret både i begynder- og i championklassen - men det måtte vi ærgerligt nok droppe, man kan jo ikke være flere steder på en gang:-(

Ellers er der masser af besøg hos familie og venner på programmet, og der bliver spist lækre påskefrokoster rundt omkring - forleden i Herthadalen og i dag går turen til Gyrstinge Skovkro til 60 års fødselsdag.
Hundene får bestemt også opmærksomhed. Osseau har nemlig fået opdraget mig til fire gåture hver dag - alle hans yndlingstæver er i løbetid, og det er virkelig, virkelig træls at gå med ham, når vi lige rammer et spor fra en af dem.....Det er også rigtig træls, når han mere og mere insisterende mener, at vi skal gå, men nu kan jeg tilfældigvis også godt lide det, så jeg er nok alt for nem at overtale, og det gør jo bestemt ikke hans insisteren mindre!

Vi har også fået trænet noget. Den 4. maj nærmer sig, og nu mener jeg rent faktisk, at vi kan alle øvelser - ikke helt til ug og nogle stadig med lidt usikkerhed, men på en god dag er der håb....
Forleden havde vi hyggelig træning sammen med Paul og Lille Bjørn. Det blev virkelig træning med forstyrrelser, hvor både naboens gøende collie og Osseaus absolutte yndlingssheltie Dolly kom gående forbi - collien oven i købet en del gange, da de har have ud til pladsen. En lille gøende hund bag en anden hæk havde vi også fornøjelse af!
Det lykkedes dog alligevel at få hul igennem til Osseau med et par ekstra kommandoer, så både fremsending og springapport blev acceptabelt udført under de omstændigheder, og det er jeg egentlig ret godt tilfreds med. Fri ved fod, indkaldet og positioner under gang fungerer også, stillingsskiftet er ok, mens næseprøven stadig ligner en apportøvelse, og en dirigeret apport til venstre havde han aldrig hørt om - der er nok trænet lidt for meget højre apport, og hvad kan man så lære af det!!!! Jeg gad godt at jeg kunne få det til at fungere med en træningsdagbog, men trods gentagne forsøg på enkle udgaver heraf, lykkes det simpelthen ikke.

Lige nu prøver jeg at tage mig sammen til at arbejde. Der er afgangsprøve i 9. klasse om kort tid, det er ikke et område, som jeg har særlig meget erfaring med, så det tager virkelig meget tid - overspringshandlinger såsom blogskrivning, Wordfeud og endda havearbejde er velkomne afbrydelser:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar