onsdag den 13. november 2013

Tid til træning

Der skal trænes på livet løs for tiden, da der er en del øvelser, Osseau og jeg skal have på plads før eksamen til januar. Jeg har for lidt tid, så det skal virkelig prioriteres, for at jeg får det gjort - og det bliver bestemt ikke til træning hver dag. Tja, uden at jeg skal klage over mit dejlige job, så er jeg nok en af de få, der glæder mig til "kun" at arbejde fra 8-16 fra næste skoleår, så skal vi da i det mindste ikke stå til rådighed altid....og vi bliver fri for at arbejde om aftenen, i weekenderne mv.

Det er lidt bøvlet at få trænet herhjemme. Django er ikke typen, der sætter sig ned og venter....suk. Det kan lade sig gøre at sætte ham af, men han har slet ingen fornemmelse af, at det ikke er ham det handler om, og da han altid har lært at et klik afslutter en øvelse, er han helt klar på at få en guf, når jeg klikker Osseau - lidt træls, når jeg er i gang med at indlære øvelserne, så der bliver klikket ofte!

At lade ham blive inde og træne i haven er også noget bøvl, i det han gør, gør og gør og det stresser Osseau så meget, at han ikke kan fokusere. Så altså - der bliver trænet 10-15 minutter ad gangen, og det rykker nu også. Osseau er lidt sej - øvelsen bakke rundt om fører er næsten ved at være der, i tre af de andre øvelser er intensiteten det sidste, der skal på plads, og det er jo egentlig mit eget ønske og ikke et krav til eksamen. Der er også øvelser, der er helt håbløse, f.eks. fatter han intet af diskrimineringsøvelsen, hvor han skal skelne farver, men jeg håber, det kommer, når vi for alvor går i gang med den.
Nå, men nu har jeg meldt til selvtræningshold i hallen, så kan vi få trænet i ro og fred.

I øvrigt blev jeg lige lidt nostalgisk forleden. Paul har skrevet en artikel om rallyens historie og fik i den forbindelse et link fra Djangos og min rallyprøve nr. 2 i 2007 - den prøve der gjorde, at jeg ikke turde kaste mig ud i den disciplin før to år efter. Vi blev IB'et - øvelsen på billedet ser nu meget pæn ud.....Men sæt nu jeg ikke var kommet i gang igen - det har alligevel ført en masse godt med sig:-)

Billedet er at finde på http://www.aussies.dk/Rally_jyderup/slides/09-09-07%20103.JPG
Jeg ved ikke hvem der er fotograf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar