torsdag den 21. november 2013

Dyrlægebesøg

I tirsdags var det tid til en tur hos dyrlægen med begge hunde. Osseau skulle have taget en kontrollerende blodprøve, og samtidig skulle de begge vaccineres.
Jeg tog Django ind først, han er ikke vild med at være der, men var egentlig mere utryg, end jeg har set ham før. Han accepterede det dog fint og blev grundigt undersøgt, mens han spiste ret mange af dyrlægens guffer. Han fik vældig meget ros af dyrlægen: "meget velplejet", i rigtig god form, ingen spændinger ned over ryggen overhovedet (imponerende hvad det glutenfri foder har gjort for ham), og blev derefter vaccineret mod det mest nødvendige - jeg har læst lidt om vaccine til ældre hunde og diskuteret det med dyrlægen, som mente, at det var det klogeste at gøre.
Det fortrød jeg dog nogle timer senere....det vender jeg tilbage til.

Så var det Osseaus tur. Han var helt anderledes - ganske rolig, og han fandt sig simpelthen i alt. Nu har han åbenbart været der så mange gange, så han ved, at han slipper ud igen:-)Kennelhostevaccinen, som gives i næsen, var han nu ikke så vild med, men det kan nu heller ikke være rart!
Begge hunde havde tabt sig, Osseau oven i købet en hel det, men det var nu også nødvendigt - Django skal have lidt mere mad, så han kommer op på ca. 9 kg igen.

Efter besøget gik vi en tur i byen, og hjemme igen gik jeg i gang med madlavningen. Henrik kom hjem lidt senere, og der kunne vi konstatere, at der var noget galt med Django - han gøede nemlig ikke, da Henrik kom.....!
Phew, ikke godt, men jo nok "bare" bivirkninger fra vaccinen. Han gik helt krummet sammen, og det blev værre i løbet af nogle timer. Han kunne dog godt finde ro, men sov ret tungt og senere på aftenen var det tydeligt, at han også havde problemer med balancen...så det var ikke ret godt:-(. Uha, hvornår er det lige, at dyrlægen skal kontaktes igen.....

Henrik holdt øje med ham ud på aftenen, og ved 12-tiden var han heldigvis sig selv igen, logrende glad og bevægede sig fint, men jeg havde ikke rare drømme i løbet af natten......Om morgenen var der overhovedet intet at mærke på ham - nu må jeg have talt med dyrlægen om det, men jeg tror da nok lige det med vaccination er slut for hans vedkommende!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar