tirsdag den 7. maj 2013

Debut i LP 3



Foto: Camilla Johannesen
Søndag var Osseau og jeg - og Amanda selvfølgelig - til LP i Albertslund. Det er meget længe siden, at jeg har været så nervøs, jeg følte ikke, at vi var helt klar til at debutere i klasse 3, og jeg havde bare ikke lyst til at falde helt igennem. Det hjalp at få en pep-talk af Camilla, som hjalp mig til at fokusere, og da vi blev kaldt til ringen, forsvandt nervøsiteten fuldstændigt - det var ret fedt at opleve. Osseau har brug for rigtig meget støtte fra mig, og det hjælper altså ikke, at jeg har travlt med mig selv....

Jeg havde forhånd håbet på mindst en 3. præmie og helt klart regnet med et nul i dækken, da jeg endnu ikke har stået bag et telt i 4 minutter - men der var fuldt hus i begge fællesøvelser, og han var oven i købet helt tryg i dækken. Superdejligt og så var dagen reddet:-)).

Resten af øvelserne kan ses på videoen (tak for det Paul!):

http://youtu.be/GxEERhBE11g og resultater i detaljer her www.jakobsson-sheltier.dk

Generelt gjorde Osseau et godt stykke arbejde. Der var et par nuller, som ikke lige var "planlagt" - stillingsskift er en af hans bedste øvelser, som burde have givet point, men som man kan se på videoen, er han voldsomt presset af hunden i eliteringen, som gøres parat til indkald lige ved siden af ham. Det er lidt vildt, at jeg simpelthen ikke opdager det, før jeg er gået 10 meter væk, og han bare ikke bevæger sig ud af stedet på min kommando.....men det siger da noget om det fokus, jeg havde!

Hans utryghed smittede af på apportøvelsen, som han i forvejen er usikker på, men derefter gik det ok, og jeg er rigtig tilfreds med resten af øvelserne. Han mangler sikkerhed, men det vidste jeg jo godt!!
Det blev til 183,5 point og dermed en 3. præmie, så det var som det skulle være:-)))

Foto: Camilla Johannesen
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar