fredag den 10. maj 2013

2. prøve i LP 3 - ikke den store succes

I går var vi igen til prøve i Albertslund. Denne gang til uofficiel prøve i Sheltieklubben, som foregik under ganske andre omstændigheder end i søndags. De øvrige deltagere skal altid befinde sig et godt stykke fra ringen, så de ikke forstyrrer, og da det er et meget åbent område, er der nok at holde øje med for en hund som Osseau, som jo er meget fokuseret på sine omgivelser.

Endvidere ankom vi i det vildeste regnvejr, hvilket bestemt ikke er Osseaus kop te - så er det virkelig at det giver bagslag at have trænet inde hele vinteren!!!. Han ville absolut intet, da jeg prøvede at varme lidt op, så hvis jeg ikke havde haft en rest oksesteg med fra fryseren, havde jeg ikke haft en chance - en helt banal "sit", krævede lokning med et stykke, og det tog laaaang tid at få ham overbevist om, at en dæk ikke var skadelig!!!!

Heldigvis stoppede regnen lige inden fællesøvelserne, som han endnu en gang klarede i fin stil - det var så sejt:-)). Den ekstrakommando jeg måtte give til dækøvelsen, blev nødvendig i alle de øvelser, der starter med en dæk - puha, alt for vådt for den sarte hund.....
Men jeg er vildt imponeret over at han ligger helt trygt og roligt i 4 minutter, mens jeg er ude af syne:-)))). Ganske vist vidste han hvor Amanda var, men det var nu også ganske langt væk.

Vi var først på, det vil jeg også helst, så det var fint. Fri ved fod, springapport og positioner under gang var meget flotte øvelser. Næseprøven og stillingsskiftet ok, men han var totalt ukoncentreret gennem hele prøven - det gav tre nuller i hhv. dirigeret apport (det vidste jeg godt - møgøvelse p.t.!), indkaldet og feltet. Det irriterer mig mest, at han ikke løb i feltet, men han turde ikke løbe ud mod det åbne, hvor der - ganske vist langt væk - gik nogle med løse hunde.....Havde det været mod træerne var det sikkert gået bedre, men det er jo ligegyldigt nu - vi må bare træne noget mere!

Det blev til 155 point, så det var ikke noget at prale af, men det var nu en hyggelig formiddag med masser af Sheltie-snak:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar