onsdag den 3. april 2013

Påske, lockout og udetræning

Det er lidt en træls periode.....
Mine kolleger og jeg gik på påskeferie med megen tvivl om, vi fik lov at komme på arbejde igen, og det fyldte selvfølgelig rigtig meget hele ugen. Oven i købet blev min far alvorligt syg, hvilket har betydet en del telefonsnak med mine søskende, en tur til Jylland og masser af bekymringer - det blev ikke til afslapning overhovedet og kun en enkelt påskefrokost.

Søndag var Amanda og Osseau til rallyprøve, som gik glimrende. De fik 91 point for deres præstation og blev nr. 4 ud af 9 deltagere.

Nu er det så faktisk lige som at være blevet fyret...:-(
Det er meget, meget trist og totalt surrealistisk at være ramt af lockout'en. I går gik med fælles kredsmøde, i dag foregår der en aktivitet i Hvalsø, jeg ikke har mulighed for at deltage i, og i morgen mødes vi så skolevis - tja, vi er 13 lærere fra vores skole, da der er mange ældre, tjenestemands-ansatte lærere, så det er ikke mange.... - så må vi finde ud af, hvad vi kan gøre.

Tiden kan lige så godt bruges fornuftigt, så i formiddag trænede Osseau og jeg sammen med Paul og Max. I det gode vejr (det er stadig koldt!!!) valgte vi at være ude på græsset ved hallen og gennem-føre alle LP 3 øvelserne skiftevis. Hold da op - det var "interessant" (det bedste ord jeg kan finde...)
Rigtig mange af de "sikre" øvelser fungerede slet ikke udenfor - vores fri ved fod var rædsom og feltet helt ude i hampen.
Det var sjovt at konstatere tilbagefaldende m.h.t. afleveringerne af både apporter og næseprøve - det krævede åbenbart så meget at hente genstandene, at afslutningen blev svær...? Der er virkelig noget med kriterier, der skal tilpasses.
Dog var jeg rigtig tilfreds med næseprøven - græsset havde stort set samme farve som pindene, og han kunne tydeligvis ikke se dem. Han løb et par meter skævt ud, ledte efter dem, og pludselig fik han færten og kom med den rigtige pind.

Rigtig positivt var stillingsskiftet og positioner under gang. Stillingsskiftet er virkelig en yndlings-øvelse, og positioner under gang fungerer faktisk rigtig godt, når jeg træner hele øvelsen i stedet for momenter, så det er strategien for den øvelse!

Det var super træning og fedt at have tid til. Dog vil jeg bare meget hellere have lov til at passe mit job, men nu må vi se, hvor længe vi skal vente på et regeringsindgreb......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar