tirsdag den 20. september 2011

Pyha, det går lidt for stærkt for tiden!

Jeg når som sædvanlig ikke alt det, jeg gerne vil - og slet ikke at skrive blog....men lige for at opdatere lidt på mit seneste indlæg, så siger Johanna, at alle de strategier, jeg vælger at prøve, vil virke - det kræver bare, at jeg beslutter mig for, hvilken jeg vil benytte, og at jeg så er mere stædig end Osseau!!!!!
Det betyder, at øvelsen er lagt på is, indtil vi har været til de sidste to LP-prøver i år hhv. på søndag i Fensmark og den 15/10 i Collieklubben. Så skal jeg nemlig prøve noget nyt: jeg skal have en helt præcis skriftlig plan for, hvad jeg vil, og så skal den følges - men jeg går ikke i gang, før jeg har besluttet mig for, at jeg vil være den mest stædige....indtil nu er det helt klart Osseau, der har overtaget, så jeg må lige stålsætte mig:-)

Den 11. september var vi til Spanielklubbens rallyprøver. Det blev definitivt Djangos sidste optræden på rallybanen - endnu en gang IB, så nu gider jeg ikke mere, når han tydeligvis ikke synes, det er sjovt. Derimod har jeg så småt lavet lidt LP-træning med ham, og det tænder han helt på. Nu går jeg og lurer lidt på, om jeg mon skal prøve at træne ham mod klasse 3 til foråret, men jeg kan ikke helt bestemme mig for, om det er "etisk korrekt" at gå til prøver med en hund, der i lange perioder har brug for smertestillende medicin??? På den anden side er det tydeligt, at han nyder træningen, så det er jo rigtig meget værd. Foreløbig har jeg forsøgt at få en plads hos Hanne Hedegaard til hendes afslutning i Sheltieklubben sidst i oktober - det er jo en uofficiel prøve, hvor jeg kan vurdere, hvor langt vi er (hvis vi får lov at deltage), og så må vi se hen over vinteren, hvor langt vi når.

Amanda og Osseau klarede det godt i Spanielklubben. De blev nr. 2 ud af 6 deltagere, ganske vist kun med 76 point, men Osseau var så meget på, så det var Amandas forsinkede kommandoer, der gjorde, at nogle øvelser måtte laves om.

Nu starter de så igen på lørdag i Sorø. Johanna manglede en deltager i Championklassen, og Amanda var meget ivrig for at deltage - win, win situation. LP'en på søndag glæder jeg mig også til - vi har ikke været oppe siden i juli, og han er faktisk supersej til træning, så jeg håber, vi gør det ok:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar