onsdag den 17. august 2011

Rally og agility

Lidt er der sket for hundene i den seneste tid.
Søndag den 7/8 var vi i Holbæk, hvor Amanda var på rallykursus med Conni gennem Sydkystens Hundeskole. Nu er de jo i Championklassen - med debut på søndag!!! - og derfor var det godt med lidt genopfriskning af de forskellige øvelser. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor jeg tog mig en slapper som tilskuer.

Et par billeder af den opmærksomme hund:






Her den 13. + 14. august var vi i Hvalsø til DGI's Landsmesterskab i agility og rally. Jeg har aldrig været til et "rigtigt" agilitystævne før, men det var bestemt ganske hyggeligt og udover de øvrige deltagere fra klubben i Ringsted, var der jo en del andre kendte ansigter. Amanda løb 4 løb med Osseau - lørdag agility og fun-klasse og søndag spring og en for-sjov klasse. De gennemførte i fin stil 3 af løbene, så det var over al forventning:-)) Rally deltog vi begge i. DGI har ikke nogen Championklasse, så det blev til Ekspertklasse for begge hundene. Djangos præstation var godkendt om lørdagen - jeg tror det blev til 82 point med en mistet bakkeøvelse....Søndag kartede han rundt - en bane med 2 spring og 2 bakkeøvelser, så er det dømt til at gå galt! De to første skilte gik fint, derefter gik det op i hat og briller, og vi pjattede igennem banen - med store klapsalver til følge:-))) Der var megen ros til min glade hund, men jeg ved ikke helt, hvor tilfreds jeg var med ham.... tror han nåede at springe 6-8 gange!

Amanda og Osseau klarede sig godt. Lørdag blev det til 96 point og søndag til 84 (de nåede ikke at blive klar på ærespladsen...), så deres samarbejde er ved at blive helt fint igen.

Med hensyn til Django bliver jeg snart nødt til at bestemme mig til, om vi skal være seriøse eller ej. Nu er han meldt til prøverne hhv. på søndag og den 11. septembe,r og hvis han stadig bare farer rundt, som han har gjort de seneste gange, gider jeg ikke betale for prøverne mere. Vi starter til træning i RAF i aften - ikke at der er så meget træning i det, men der er da baner/skilte mv. og hyggeligt samvær. Amanda og Osseau starter også på holdet, Amanda må jo så bare lave de skift mv. selv, som hører Championklassen til, så de får trænet lidt før prøverne.
Nu kan hun ikke gå til agility mere, da holdet hun skal være på, er flyttet til om torsdagen, hvor jeg jo går hos Johanna - vi begynder altså mere og mere at mangle en hund....:-)))))


1 kommentar: