torsdag den 28. april 2011

Rallytræning med Django - men ingen Water Walking

Jeg har været så vældig meget i tvivl, om jeg skulle gå i gang med Water Walking med Django.
Vi havde egentlig en tid her i eftermiddag, men jeg besluttede mig til, at projektet nu er - om ikke droppet - så i hvert fald udsat.
Der var mange faktorer at tage i betragtning, synes jeg. På den ene side tid (2 gange om ugen i 10 uger) og penge (kr. 3.600 for de 20 gange), men det er jo et spørgsmål om prioritering og skulle bestemt ikke være det afgørende.
En anden ting, som, jeg synes, er rigtig vigtig, var, hvordan han ville reagere på det rent smertemæssigt. Han får nu Previcox, som han fungerer utrolig godt på - i går tog han f.eks. initiativ til leg med naboens nye hvalp, det har jeg aldrig set før, selv om han altid har været utrolig sød ved hvalpe, har han aldrig haft den store interesse i at lege med dem! Hvis han skulle i gang med vandtræningen ville han jo nok skulle sættes op i smertestillende igen, og ingen kan jo love at træningen overhovedet vil hjælpe, da han faktisk har ret stærke muskler.

Målet skulle jo være, at han lærer at bevæge sig rigtigt, men i og med at han har "brugt sig" forkert i flere år, er det jo ikke lige til at lave om. Jeg har mange års erfaring med bækkenløsning, hvor en populær behandlingsform også er træning, men ved også, at man kun gør det værre hvis bækkenleddene er skæve - og det er Djangos hofter jo altså, så jeg er rigtig meget i tvivl om det overhovedet vil hjælpe...

Summa summarum - min mavefornemmelse siger mig altså, at det lige nu ikke er det rigtige....

Nu, han har fået det så godt, har vi kastet os over rallytræning igen. Vi er meldt til 3 prøver, og så er vi altså nødt til at træne på rigtige baner og gøre noget ud af det. Jeg har valgt vores lokale klub - det er ikke den mest optimale træning, men til gengæld er det nemt, at vi kan gå derned, og det er både hyggeligt og billigt:-) Vi var der 1. gang i går - jeg tror, jeg har savnet træningen med ham noget mere end Django, der til gengæld syntes, at græsset var enormt interessant!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar