mandag den 28. december 2009

Nu skal der strammes op!

Det var jo ikke fordi, at det kom som nogen overraskelse, men Djangos opmærksomhed på mig til Nørdklubbens træning hos Mads Møller var MEGET lille - konsekvensen af manglende træning = han gik totalt i "snuse-mode", så det var bestemt ikke optimal træning.

Det skal der gøres noget ved! Hjemmearbejdet fra Charlotte Lyngholm til juleferien var masser af træning på feltet, og der venter også liiige en generalprøve på onsdag.
Jeg tør ikke slippe hundene efter Osseaus løbetur for et par uger siden, det bliver først på den anden side af den 15. januar i hvert fald - så træningen må foregå i haven. Det er noget besværligt, da vores vinduer både i stuen og køkkenet giver frit udsyn for den hund, der er inde - med masser af gøen til følge!
Hundene er slet ikke vant til at træne i haven, og Django kørte fuldstændig op over det - apporten blev bare gøet af og næsepindene samlede han op på en gang.... at starte forfra, ro på, kontakt, fri ved fod og to-skridtøvelser, der gik perfekt, så prøvede vi apporten igen med succes i første forsøg og ballade i andet, suk - så stoppede den øvelse. Derefter feltet med target, det var ok, men uden target blev det lidt noget rod med trippen hen i mod mig - træn, træn og træn!!
Så røg han ind og Osseau kom ud - han var helt i hopla og meget på efter at have været tilskuer. Flotte pladser, smuk fri ved fod (kort sekvens) og fine to-skridtsøvelser. Næseprøven ok - søget er fint, og han kommer efterhånden længere hen til mig med pinden. Feltet er noget skrammel, nogenlunde med target, men håbløst uden - træn, træn og træn!!

Ja, der er nok at gøre - "hvis man giver noget af sig selv, så kommer resultaterne", sagde Mads i går. Mine planer og mål for det kommende år kommer senere, men den sætning tog jeg til mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar