mandag den 21. september 2009

Sikken dejlig dag....

I går - søndag - var vejret jo fantastisk, og det var også dagen, hvor jeg havde sagt nej til både hundetræning og generalprøve med "nørderne" for at tage til sæsonafslutning i Ringsted Agility Forening. Egentlig var det mest fordi Amanda ville med på grund af den pakkeleg, der var annonceret, at jeg gav mig, men det blev en fantastisk hyggelig dag!

Vi startede med at blive inddelt i grupper og skulle derefter rundt til 8 poster. Django og jeg kom på hold med en 6 mdr. gammel labrador, der havde sin "far" med, og en 2-årig blandingshund med 9-årige Paw som fører. Sjove aktiviteter var der bl.a. en, hvor føreren skulle en kombineret agility- og rallybane rundt på tid (jeg skulle være sej og dække Django af i mens - og hvad skete der: han synes, det så supersjovt ud og opgav at ligge stille efter halvdelen af banen, hvorefter han kom og hjalp mig med at løbe i mål....så langsom var jeg altså heller ikke), derefter zig-zag mellem benene - det var vi gode til, et "ur" hvor hunden skulle tage så mange spring som muligt i løbet af 1 minut - her var Django fantastisk god, det er længe siden, han har løbet agility, men det gik bare derudaf. En post bestod af, at hver hund fik en tallerken mad, der skulle spises på tid - heldigvis for labben, det tog vist ca. 7 sekunder, så havde den fortæret en tartelet, en hundekiks, en pølse, en radise og persille - det kneb lidt mere for de andre at få de to sidstnævnte ting ned....
Et sted skulle hunden sidde eller dække mens vi gik rundt om den, og her er jeg lige nødt til at fortælle om 9-årige Paw, der gjorde flg.: først bad han hunden sidde og prøvede at gå - det lykkedes ikke. Herefter satte han en finger på Tulles næse og prøvede igen - det lykkedes heller ikke, og til sidst en guf til næsen og rundt om. Super løsning - "gør øvelsen lettere for hunden", og det gjorde han bare med største naturlighed - men han kommer altså også fra en familie med 6 hunde (og 4 børn).... og alle hundene løber agility i RAF.

Nu venter så Djangos formentlig sidste LP1 på lørdag, og Osseau skal til sit første rigtige agilitystævne samme dag -det bliver spændende at se hvordan det går....

Efter løbet (hvor vi blev nr. sidst...) var der kaffe, masser af kage og pakkeleg - meget hyggeligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar