onsdag den 24. marts 2021

Gang i den

Girah udvikler sig virkelig fantastisk. Han er supersød og kærlig, men også meget sin egen, og han kan tilbringe timer alene i haven (som naturligvis er forsvarligt hegnet ind!). Det er en stor lettelse, at han bare kan lukkes ud, når det ikke lige passer ham, at vi arbejder - så er favoritten nemlig at give sig til at gø, når vi enten taler i telefon eller prøver at undervise på Teams, og det er godt nok noget bøvl!

Sådan kan hundehvalpen ligge i timevis - han sover ikke, han tygger zebra:-)

Vi har jo trænet hos Johanna hele tiden, hvor vi konstant får nye udfordringer, og der er virkelig meget at træne på. Mit største issue lige nu er, at jeg har trænet alt for meget "drej om din højre side", så nu er der dømt to uger med "drej mod venstre", så vi kan få twist begge veje og øvelser om genstand begge veje på plads - det er ved at være nu, det skal være!

Jeg har meldt os til hold i Hvalsø Hundevenner. Det blev til "Grundlæggende lydighed", da det tidsmæssigt passede mig bedst lørdag morgen. Girah er klart den yngste på holdet, men det kan man nu ikke se. Hovedformålet er "koncentrer dig, selv om der er andre hunde tæt på dig", og det klarer han i fineste stil.

Vi skal også deltage i Anjas "Fri ved fod-hold", som starter online lige før påske. Jeg har kun trænet følget ganske lidt på både højre og venstre side, for jeg vil rigtig gerne starte øvelsen ordentligt op. Jeg har sat nogle mål for kurset om P1 og P5, og dem håber jeg naturligvis, at vi når.

Nåh ja, så kom jeg også til at melde til "Do More With Your Dog"....Jeg har egentlig flere gange sagt, at det skulle vi ikke, men det holdt kun til, Johanna lagde det op i vores gruppe, så blev jeg alligevel fristet - det føles jo, som om alle jeg kender deltager i det. Jeg vælger øvelser, som vi alligevel træner eller skal træne på og tager det meget stille og roligt.

Lyder det ambitiøst det her? Det gør det måske nok, men det føler jeg på ingen måde at det er. Girah har masser af tid til at være hundehvalp - han sover nemlig ikke sin tid væk:-))) Pga Corona er vi jo også virkelig meget hjemme, så han reagerer nemt på, at vi bevæger os rundt, og i pauserne kan der nemt blive lagt 5-10 minutters træning ind.

Samtidig har vi også tid på at gå lange, dejlige ture med ham - det er han altså virkelig god til! Han er blevet rigtig god til at ignorere lastbiler, biler og til dels cykler, hvis de er på afstand. Knallerter kniber det stadig lidt med!. Når vi går på stien får han en sit-kommando, når der kommer cyklister, gående eller andre hunde - han skal ikke interessere sig for mennesker, som måske ikke synes, det er så fedt at få en fremmed hund op i hovedet....Forleden fik jeg ros for at være "ordentlig", fordi jeg gjorde det - det var da dejligt:-). Andre hunde må han meget gerne hilse på, men det skal være efter aftale og efter en hilse-kommando, og han faktisk godt blive siddende, hvis han ikke får lov - dygtige vuf!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar