søndag den 1. juli 2018

HTM konkurrence 30. juni

I går arrangerede Sydkystens Hundeskole deres første HTM konkurrence. Jeg var der kun om formiddagen, da jeg valgte at køre, da der havde været præmieoverrækkelse for HTM-klasserne. 

Jeg synes, at det var en rigtig dejlig måde at bryde præmieoverrækkelserne op på - med ca. 100 starter er der altså rigtig lang tid fra første til sidste start, så det var dejligt at kunne køre med god samvittighed.

Dagen startede med Færdighedsprøver, og Mathilde og Boogie skulle op i 2'eren. Det er ikke så længe siden, at det blev besluttet at udskifte rallyprøven i Lyngby med Færdighedsprøven, så der er blevet trænet intensivt de seneste uger. Mathilde var mere presset, end hun normalt er til rallyprøver og det koblet med, at Boogie ikke er voldsomt glad for at være indendørs, gjorde, at han var ret stresset. 
Mathilde klarede det dog i rigtig fin stil og endte med et gennemsnit på 4,1 - flot bestået:-)))
Nu må de til at træne mod 3'eren!

HTM 3 var første klasse herefter, Paul og Max var først - dem skulle jeg jo se, og Osseau og jeg var nr. 3. 
Jeg har arbejdet på flere forskellige ting her på det sidste, og for første gang har jeg virkelig følelsen af, at netop det vi arbejder på er ved at lykkes. 
Først og fremmest har jeg knoklet med indgangen i ringen - den var ikke perfekt, men meget bedre end længe, så vi er på rette vej. 

De første passager er der ikke endnu, men det skal nok komme, så det er jeg rimelig rolig med - der sker stadig ændringer her for at finde ud af, hvad der fungerer bedst.
Jeg har mere overblik over mine armbevægelser - ja, de skal være meget skarpere, men nu er de ved at være der. Alle temposkiftene sad lige i skabet, så fedt!!! Det var rigtig vigtigt for mig, da det virkelig er med til at understrege musikken, og det har været hårdt arbejde at træne, da min fod stadig er ret elendig, så det koster hver gang, jeg træner løb.....

Jeg er mega godt tilfreds med Osseaus fokus og vores præstation som helhed. Jeg synes ikke helt, at pointene afspejlede indsatsen, men det er jeg jo slet ikke herre over, og det er ikke så vigtigt endda, da jeg jo udmærket ved, at vi endnu er nået fra et bestået program.

I Pauls øjne bestod jeg med et niveau på ca 97 % af, hvad vi kan nu - og det er det, der betyder noget:-)))

Emmy har taget disse tre billeder - tusind tak! - prøv lige at se en meget opmærksom Osseau!





Dommerne var Camilla, Jette P og Mia:

Udførelse:
5,8 - Lidt vigende/manglende præcision undervejs. Det var svært at se, hvor han skulle være i startpos. Ellers er det pænt arbejde

5,3 - Nogle misforståelser ind i mellem. Lidt upræcis

4,7

Sværhedsgrad:
5,5 - Savner en mere jævn fordeling mellem højre/venstre side

6,2

5,5 - Jeg kunne godt tænke mig at se lidt flere positioner

Fortolkning:

6,8 - Fin brug af musikken

7,5 - FANTASTISK musik! Rigtig fint

5,4

Sikkerhed og velfærd: 3 fra alle dommere

Tak til Charlotte Lia for film:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar