mandag den 17. april 2017

Endnu en gang må vi konstatere at træning hjælper en hel del:-)

Det er altså ret motiverende for mit træningshumør at have en konkurrence indenfor rækkevidde. Det seneste lange stykke tid har jeg kun trænet ganske korte momenter fra vores HTM-program og Freestyle-programmet er blevet sat helt til side....
Det var også kun HTM, der var fokus på, da Paul og jeg havde enetime med Anja den 6. april. Her fik jeg mange gode forslag til programmet, starten er nu helt perfekt og timingen er på plads i de første sekunder. Der er en del skifter, som overhovedet ikke hænger sammen endnu, men det skal nok komme. Min ene cd er på 4 'numre', så det er bare at få dem til at være på plads hver især - det gør det ret overskueligt for mig.

Paul og jeg trænede både lørdag og i dag, og det skrider fremad gør det - det skal nok blive godt. Jeg glæder mig helt vildt til at debutere med det i HTM 2 om 13 dage i Roskilde.

Freestyle skal vi også op i. Da jeg trænede i lørdags var det mildest talt rustent! Der går ballade i Osseau næsten med det samme, han synes helt klart at det er et sjovt program, og det kommenteres kraftigt undervejs!!! Det er ikke så populært, og i lørdags blev jeg mildest talt ret irriteret på ham.....Hm, ikke særligt konstruktivt, så det pakkede vi væk igen!!

I dag gik det meget bedre. Paul fik mig til at lave hele programmet uden belønning og ja, måske belønner jeg ham for meget.....i hvert fald tog det lidt tid inden han helt forstod, at der altså ikke kom noget op ad lommen. Første gang fik jeg placeret mig forkert på 'banen' og der gik lidt koks i vores 'nose', men anden gang blev det rigtig godt. Nu skal jeg bare sørge for at få trænet de kommende dage også!

Og så er der jo også rallyprøverne: i onsdags (den 12. april) var der igen rallyprøver i agilityhallen:
Osseau fik to 2. pladser og Dumle to 7. pladser, det var et supergodt arrangement med flotte præmier.

På lørdag er der prøver i Roskilde hos Dansk Hundeskole i samarbejde med Kreds 2 (=DM-kvalifikation), her skal både Dumle og Osseau op. Jeg tilmeldte begge for længe siden på samme dag, men meget mystisk var kun Osseau med i kataloget??? Jeg ved ikke hvad der kan være årsagen, men Dumle kommer naturligvis med alligevel.
Lørdag er der også HTM-prøver på Garbogaard, men rallyen har altså 'desværre' førsteprioritet, så det er droppet. Måske kunne vi have nået begge dele, men søndag er der rallyprøver i Ølstykke, og Osseau skal jo altså ikke slides helt op.....

Og forresten: vi har da også lige fået mail ang. årets rallysheltie - Osseau er blevet nr. 2 i Championklassen i 2016:-)))))


Ingen kommentarer:

Send en kommentar