onsdag den 29. juli 2015

Træning, prøver og behandlinger

Det går stadig derudad med træningen:-). Det er virkelig med at udnytte tiden her i sommer, og efter Henrik startede arbejde igen, har jeg jo endnu mere tid. I sidste uge tog jeg Django med til træning sammen med Lonni og Paul. Han har ikke lyst til at komme med, men jeg fik ham da overtalt, og når han først er "i manegen" kan han bare det hele: smukt stillingsskift på 15 meter, dirigeret apport flot og perfekte fremsendinger på lang afstand - så lækkert:-)))

I mandags var han til tjek hos Maja Guldborg, og hun var heldigvis godt tilfreds med ham. Han har stadig nogle problematikker, men ikke nær så mange, som da vi kom første gang. Hun mener, at han går rundt med hovedpine ind i mellem - og det passer ret godt med, at han nogle gange misser med øjnene og ser ud som om, han er generet af et eller andet. Han blev rettet i ryggen. så det forhåbentlig forsvinder.

Smukke Django


Osseau har også været til behandling, men det var hos Thomas, som er rigtig god til ham. Han er jo ikke den nemmeste at behandle, så der skal tålmodighed til. Han tog et styrt for nogle uger siden fra et bord/bænke sæt på Anjas træningsplads, hvor han ramte fliserne med siden af hovedet, så jeg ville gerne have ham tjekket. Han blev da også rettet i både nakke og bækken, så det var en god beslutning, da der snart er prøver på programmet igen.

I søndags var Osseau og Amanda, som rigtig mange andre, deltagere ved SHS's rallyprøver til fordel for HMC. Hun kunne jo kun stille op hos Paul, og den korte udgave er, at det ikke gik - han keglede rundt, så det endte med med IB.... tossede hund, men måske hjælper det, hvis Amanda begynder at træne med ham!

Jeg dømte i den ene ring, og det er altid en fornøjelse. Især var det fantastisk, at Annie og Tira blev Superchampion, og at Mette og Fifi fik det sidste cert i ekspertklassen og blev Rallychampion - så dejligt for dem:-))).

Det var en lang dag, men det var bestemt det hele værd, da det viste sig,at der blev et overskud til Hundesport mod Cancer på mere end 11.000 kr. Total fornøjelse at være med til at støtte det formål!

Jeg er blevet spurgt af flere, hvorfor jeg ikke underviser de kommende måneder? Tja, der er flere årsager: kalenderen er ret booket med prøver, kurser mv, og jeg har simpelthen ikke helbred til at have alt for travlt - den tid jeg har i overskud efter job, har jeg prioriteret til træningen af Osseau, og sådan må det være. Selv om jeg elsker at undervise, er den del altså sat på hold, men jeg vender forhåbentlig tilbage på et tidspunkt!


Og lige så smuk Osseau







Ingen kommentarer:

Send en kommentar