mandag den 13. april 2015

Det går altid galt i Ølstykke....eller noget

I går var vi - som rigtig mange andre - til LP- og rallyprøver i Ølstykke.
Amanda skulle klare to gange rally - som sædvanlig Championklassen med Osseau og Ekspertklassen med Dumle - og en gang LP 1 med Dumle, og Osseau og jeg skulle igen, igen op i LP 3.

Siden jeg for vældig mange år siden var til Djangos og min første rallyprøve i Ølstykke har der ligget en "alt går galt"-følelse over at gå til prøve det sted. På trods af det melder vi altid til, for det er altså et dejligt sted at være oppe, "alle" er der, og det er bare altid en hyggelig dag - og det var det bestemt også i går.

Nå, men Osseau er altså en kegle, når Championklassen ligger først på dagen! Lige så snart de træder over banebåndet, har han travlt med at holde øje med omgivelserne og skal lige have styr på det hele. I går havde han desværre ikke styr på, hvor jeg var, så da han fik øje på mig, skulle han lige en tur ud til mig....suk. Som rigtig mange andre hunde i klassen var han også forbi madskålen ved fremsending til kegle, og så var resten jo ret lige meget. Han gik okay, lavede øvelserne fint, men var totalt i stress-mode og smågøede undervejs - rigtig træls, men hellere en turbohund, end en der skal trækkes med hele vejen rundt på banen...... Nå, de bestod lige - højst overraskende - med 70 point.



Så var det LP 1. Dumle var i sit sædvanlige glade humør, men synes dog, at græsset var lidt for spændende, så der blev virkelig snuset i lineføringen. Han klarede det dog rigtig fint - ikke med de højeste point, men de fik endelig 1. præmie med 155,5 point:-)))))
Så dejligt, og nu er det bare videre i klasse 2, nu kan de ikke blive hængende i klasse 1 længere.

En glad Amanda - Paul er fotograf


Videre til Ekspertklassen - Dumle var træt....nåh nej, det var han vist ikke, da de kom på banen!!!!!
Han hoppede hele vejen rundt, mistede 10 på feltet og igen 10 på Ærespladsen....så der var ikke point nok til at bestå her.

Så blev det endelig min tur i LP 3. Fællesøvelserne, som jeg virkelig var i krise over efter Sorø, blev overstået ved 11-tiden med hhv. 10 og 9, så jeg var meget lettet.
Jeg fik varmet perfekt op. Lidt apportkast, som ikke gik vildt godt, en del indkald som virkede fint - på banen var der ret kort løb, før stoppet skulle komme, så det måtte jeg lige træne - og ret meget fri ved fod, der gik super.
Det gjorde det også på banen:-) Dog trak to-skridts øvelserne vildt ned - surt show - det blev kun til 7.
Derefter gik det bare derudad med gode point, lige til vi kom til feltet. Han havde svært ved at finde feltet ved forkommandoen, og da jeg så skulle sende ham stod der en stor sort labrador i den anden ring lige ud foran feltet, så han løb kun halvvejs:-((((
Det må man altså godt blive ked af! Ja, det kan ske, men der sker bare altid et eller andet negativt i Ølstykke....så øv, øv og rigtig meget mere øv:-((((((

Nå, nu er det jo ikke sådan, at Osseau ikke kan tackle sådan en situation - jeg retter jo på ingen måde min negativitet mod ham! Han fik masser af ros, og vi gik videre til næseprøven, som han klarede så flot. Jeg fik vældig meget fortjent skæld ud af Gitte Freytag og Amanda efter prøven, men jeg havde lige brug for at være sur, man kan jo trods alt ikke give sig til at tude over det, selv om jeg havde lyst til det!
Med mistede 40 point blev det til 208 point, og da jeg var kommet mig til præmieoverrækkelsen, var og er jeg virkelig glad for det meget flotte resultat. Vi må klø på - jeg ved, vi kan!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar