mandag den 28. juli 2014

Lang weekend

Weekenden har været lang på flere måder.
Efter Djangos operation i fredags har han været voldsomt interesseret i at slikke sig, og det har derfor været nødvendigt at holde øje med ham så meget så muligt. Vi fik selvfølgelig en plastikskærm med hjem, men det er da godt nok noget skrammel! Django er jo lidt (meget!!) sart, og han blev simpelthen så bange, da han slet ikke kunne navigere rundt med den på, og han (og jeg) sov stort set ikke hele natten. Det er jo rigtig varmt, og han kunne jo heller ikke finde ud af at drikke, så det var jeg slet ikke tryg ved.

Lørdag måtte jeg finde en løsning. Først med en af mine egne t-shirts, som naturligvis var alt for stor. Derefter fat i en veninde, som kom med en noget mindre, der dog stadig var rigelig til ham. Den kunne han dog have på, mens jeg kørte i Føtex efter en mindre - en størrelse 3-4 år passer perfekt, lidt syet til i halsen (halen), så han ikke kan komme til selve såret. Det fungerer fint, men han har den kun på om natten, andet er alt for varmt, og heller ikke nødvendigt. Han har svært ved at finde ro, vil helst ligge på kølige fliser på terrassen, så i går aftes var han næsten ikke til at få ind. Selv om det er fristende i disse dage, vil jeg altså ikke sove med åbne døre...
Natten mellem lørdag og søndag var jeg også en del vågen, så den blev også lang!

En hel anden problematik er så, at Osseau er ved at gå ud af sit gode skind af indestængt energi - han kan simpelthen ikke klare sig med 3x 15 minutters gåtur, som hundene kun har gået de seneste dage, så han må have lidt ekstra opmærksomhed i dag, hvor Django sagtens kan være mere alene. Såret ser simpelthen så fint ud,så jeg håber, at han kan få fjernet sting allerede på fredag.

I går var en meget lang dag! Paul og jeg var i Sverige og dømme rally-landskamp mellem Danmark og Sverige. Vi havde lavet danske baner, jeg stod for begynder og øvet og Paul for ekspert og champion. Det var en meget hyggelig, men meget, meget lang og varm dag, hvor de få danskere, der
var (3 danskere med i alt 7 hunde ) vandt en stor del af præmierne, det var kanonflot, og Danmark
vandt landskampen og vandrepokalen:-))

Og al den snak om vejret: jeg elsker varmen, ingen klager fra mig over den - sikke en fantastisk sommer:-)))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar