tirsdag den 19. juni 2012

Dag 2 i Albertslund

Lørdag aften var der tid til efterationalisering efter den knap så gode prøve. Paul havde filmet, og jeg fik tilsendt 4 videoklip: fri ved fod, apporten, fremsending og næseprøven - og det var faktisk ret træls at se på! En ting er, at Osseau bliver bange, men at jeg ikke formår at støtte ham og hjælpe ham igennem prøven på en fair måde, det er bare ikke i orden og rent faktisk temmelig pinligt.....hold da fast hvor var jeg anspændt, og jeg blev mere og mere irriteret, som prøven gik.

Igen, igen peger pilen mod en selv, og jeg besluttede derfor, at jeg ville være glad om søndagen uanset hvad, og det var jeg - og selvfølgelig blev det en meget bedre oplevelse for os begge.

Ganske vist bliver dommeren ikke imponeret af, at hunden kan gå rigtig flot på højre side under fri ved fod, og heller ikke vores flotte "Tulipan" (en vending i championklassen i rally) i en omkringvending gav point:-)), så kun et fair 8-tal i den øvelse.
Til gengæld lavede Osseau sin til dato bedste apportøvelse, der gav 8½. Ingen slinger i udløbet, fast greb (om den helt lille apport som jeg har eksperimenteret med) i hele tilbageløbet, og så smed han den ved siden af mig...men nu tror jeg på, at den snart er der.
Vi blev trukket for nogle skæve pladser hist og pist, som ikke ses på videoen, men så fik vi nok lidt ekstra andre steder - sådan er det jo. Dagens hidsigste regnbyge startede så småt midt i prøven, og da vi nåede til indkaldet, begyndte det at vælte ned, så vi måtte i skjul i dommerteltet, hvor Osseau gemte sig under sekretærens ben under bordet:-), men han klarede efterfølgende resten i stiv pote.

I alt 201 point og 3. vinder - helt fine point, men intet til sammenligning med nr. 1 og 2, der fik hhv. 214 og 216, så vi skal meget højere op for at komme i betragtning blandt de virkelig gode, men jeg er glad og godt tilfreds med min seje og dygtige hund:-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar