fredag den 23. december 2011

Tiltrængt juleferie

Uha, jeg håber godt nok, min hjerne vender tilbage i løbet af den kommende ferie. Jeg glemmer ALT for tiden, så sjældent har en ferie været så velkommen.
Det er lykkedes mig at glemme gaven til min nevø - jeg har vidst så længe, hvad han skulle have, at jeg jo troede, den var købt, og nu er den Hummeltaske selvfølgelig udsolgt overalt:-(
Gaverne til ungerne har jeg heller ikke styr på. Der har jeg faktisk købt noget til Daniel, det havde jeg nu også glemt, så jeg var ved at købe endnu mere til ham...
Min søster har sørget for samtlige madindkøb til juledagene. Jeg skulle kun sørge for mandelgaven - det har jeg selvfølgelig også glemt! Godt butikkerne stadig er åbne!!!
Og så er der selvfølgelig alle de ting, som jeg har glemt, at jeg har glemt, eller endnu ikke har opdaget, at jeg har glemt!!!

Oven i det hele har Amanda reddet sig en slem halsbetændelse...
Nå, nok jammer, det bliver jo jul alligevel:-)

Ferien skal nydes, og den bliver heldigvis lang. Først den 4. januar er det skoledag igen, så det er jo lige til at klare.
Vi har bemærkelsesværdigt lidt fyrværkeri i disse dage. Der plejer altid at være masser af gang i den fra først i december, men det småtteri der er, tager Osseau heldigvis med ophøjet ro. Faktisk så meget, at jeg helt har glemt (!) at sætte "krudt-CD'en" på, men jeg tror bestemt, det går alligevel.

Det begrænser dog træningen af ham lidt, da jeg er meget opmærksom på, at han ikke skal blive bange, og derfor ikke er meget for at have ham løs udenfor. I går måtte jeg dog ud på skolen igen, da jeg havde glemt (!) de tomme, men ikke rengjorte skåle, som jeg havde medbragt ris alamanden til julefrokosten i. Jeg tog Osseau med og trænede ham i skolegården - der var flere håndværkere, som var rigtig gode til at forstyrre, men desværre ikke nogle cyklende børn, som jeg havde håbet. Men super sted at træne fremsending, vi har en ret stor skolegård, så der kom god afstand på!

Det går stadig fremad med apporten. Nu kan han også sidde i plads, tage apporten i munden, hvor han så bliver rost og rost for at holde den:-))
Nu skal ferien blandt andet bruges til at planlægge det kommende år, så jeg kan få fastsat nogle mål og tilmeldt nogle prøver.

Rigtig glædelig jul til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar