søndag den 11. december 2011

Hundeoplevelser 2011

Så er det ved at være tid til at gøre status over 2011.
Året begyndte jo temmelig ærgerligt helt på nulpunktet med, at LP-træningen med Django blev droppet pga hans HD-diagnose. Surt show, men det blev jo heldigvis til, at Osseau blev "opgraderet" til konkurrencehund - og jo faktisk viste sig at være ret godt.

Årets højdepunkt blev jo helt klart Sheltiedagen, hvor Osseau blev Rallychampion:-))

Jeg har lige talt antallet af DKK prøver, vi har været til i år (jeg tæller IKKE det samlede gebyr):
Django har været til 7 rallyprøver. 3 IB blev det til, de sidste 4 fik han mellem 82 og 89 point for - ganske pænt, da han hver gang har fået -10 point for enten ærespladsen eller bakkeøvelsen, men nu gider vi ikke prøve mere. Ingen af os synes, det er særlig sjovt!

Osseau har været til i alt 13 (!) rallyprøver:
Ved den første blev han RØM, derefter fulgte 3 x IB med Amanda, hvorefter han med 4 prøver med mig i Ekspertklassen fik titlen DKRLCH. Amanda og Osseau har derefter deltaget 5 gange i Championklassen, som de har bestået hver gang med mellem 76 og 91 point.

I LP har han deltaget i 8 prøver i LP 2, hvoraf de to af dem var uofficielle prøver i Sheltieklubben.
Det er blevet til en "rigtig"1.præmie, som gav LP 2 titlen + en meget flot 1. præmie med 204 point til en af de uofficielle prøver. De første af prøverne var "prøve"prøver, hvor målet kun var at gøre ham tryg i prøvesituationen, og bortset fra fællesdækken, er det lykkedes det fint ,og jeg er faktisk mest glad for årets sidste prøve i Collieklubben, hvor vi med et 0 i dækken fik 179 point i alt - det var en supergod oplevelse.

2011 er nok også året, hvor jeg selv har udviklet mig mest.
Det har været godt at være til så mange prøver, så bliver man lidt mere hærdet i forhold til de mærkelige ting, der altid sker til prøverne, som man jo bare må acceptere, uanset om det er fair eller ej.
Og hold da op, hvor har jeg lært meget på de fantastiske kurser, jeg har været på:
Masterclass med Johanna i marts måned gav blod på tanden i forhold til at træne med Osseau og tro på ham, og kurserne i oktober med hhv. Niina Svartberg og Helle Damkjær har virkelig givet mig noget at arbejde med vinteren over.
Derudover har jeg selvfølgelig også lært af træningen i hverdagene af hhv. Paul, Johanna og Charlotte Lyngholm, og jeg er blevet meget bedre til selv at få trænet herhjemme, så der er kommet meget mere struktur på.

Så alt i alt har det været et rigtig fedt år, hvad angår hundetræning og prøver:-))) Satser på en fortsættelse i 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar