torsdag den 21. juli 2011

Ethvert valg indebærer et fravalg

Overskriften er et udtryk, som jeg er ret vild med, for det udtrykker i høj grad et af de store dilemmaer, vi møder i livet. Det er særlig tydeligt hos de unge, der står for at skulle vælge uddannelse. De er ofte så bange for at gå glip af noget, at mange har meget svært ved at beslutte sig, og det resulterer ofte i, at de springer fra det ene til det andet, fordi de tror, at græsset er grønnere et andet sted!

Det bliver lidt nemmere, jo ældre man bliver. Jeg lever et ret privilegeret liv, så lige nu er efterårets og vinterens mest komplicerede spørgsmål, at jeg skal træffe beslutning om, hvor jeg skal træne Osseau i de kommende måneder :-)
Det har jeg så brugt noget tid på at tænke over! Nu har jeg i snart tre år trænet hos Charlotte Lyngholm - og det har jeg været meget glad for, men efter jeg ikke kan træne Django mere, synes jeg, det er langt at køre kun for en times træning. Samtidig kan man jo ofte trænge til ny inspiration, og derfor har jeg valgt at træne hos Johanna fremover - hun havde heldigvis plads på et hold!

Det betyder så, at jeg ikke længere kan træne hos Sydkystens Hundeskole, da træningen ligger samme dag - det er jeg lidt træt af, og så er det jo, der skal træffes et valg, og Johannas hold vandt!!!! Men mon ikke, jeg vender tilbage til SHS på et tidpunkt....det kan bestemt godt anbefales!!!
Jeg glæder mig meget til at træne hos Johanna - hun har en noget anderledes tilgang til træningen af de forskellige øvelser, hun er kreativ og meget positiv, og jeg tror virkelig, at jeg kan lære meget hos hende!
Ud over den træning håber jeg, at Vibeke med Julie og jeg kan fortsætte med vores træning om mandagen - det har været supergodt her i sommer, og det går jo ikke kun at træne en gang om ugen. Planen er dog også, at jeg i det kommende skoleår får lidt bedre tid til at træne mig selv! I foråret blev det stort set kun til en times zumba om ugen og det er ikke helt nok - jeg synes faktisk, at det er ret fedt at have tid til at træne 4-5 gange om ugen, som jeg kan nu!

Tilbage til hundetræning - sommertræningen hos SHS er også valgt fra, idet jeg skal i gang med lidt større projekter herhjemme. Soveværelse, entre, bryggers og vores gang skal have fjernet tapetet, væggene skal pudses op, der skal sættes glasvæv op, som skal males. Arbejdet er så småt gået i gang, men Henriks ferie skal lige være overstået - han er ikke meget bevendt, hvad det angår, så det er meget nemmere, når han er på arbejde:-)).

Der venter også en del weekendkurser i efteråret med dygtige trænere, det ser jeg meget frem til. Jeg har jo sagt det før - jeg elsker at være på kursus!!!

1 kommentar:

  1. Når du nu skulle vælge har jeg 110 % forståelse for at du valgte Johanna. Jeg har også været så heldig at træne på hold hos hende, og det er RET godt :-))) Jeg skal starte på Foundation hos hende med Max, og parallelt gå på hvalpehold hos Marie hos Sydkystens Hundeskole, hende har jeg aldrig trænet hos før. Det er godt at træne hos forskellige!!!

    SvarSlet