søndag den 21. juni 2009

LP1 i Kastrup

163,5 point - hidtil bedste resultat, så det var jo dejligt, men alligevel var dagen en blandet fornøjelse.

Man siger jo at hunde ligner deres ejer, så det er nok grunden til at Django bliver så hurtigt stresset :-( for det gør jeg altså også. P.g.a. dommerproblemer trådte Marianne Jensen til i stedet for Hans Ove, som jeg ellers var meget tryg ved at skulle op hos igen. Jeg tilbragte det meste af dagen med at se Marianne dømme, forberedte mig på hvordan og med hvem vi skulle i fællesdæk, men i sidste øjeblik blev vi flyttet, så vi i stedet skulle op i ringen ved siden af hos Wagn Johansen - fair nok for ellers var klassen aldrig blevet færdig, men det slog mig lidt ud af kurs.
Vi nåede at varme lidt op, men Django kunne overhovedet ikke finde ud af at sætte sig på plads eller noget som helst andet, selvfølgelig fordi jeg stressede....så jeg frygtede det værste. Med Wagn var jo sød og rar, Django opførte sig efter omstændighederne - præmieoverrækkelse i klasse 3 lige ved siden af med klap og larm - rigtig flot!

Det kom til at se således ud:

Tandvisning = 10 - OK
Lineføring = 9 - Et ryk i linen og ekstra kommando da hund hænger lidt efter start. Ellers en nydelig øvelse. (Tja, bortset fra at jeg var ved at falde over ham i løb..., så jeg havde forberedt mig på et 7-tal)
Stå = 9 - Ekstra kommando ved afslutning, ellers fint (det var så her han blev forstyrret af klapsalverne, så det var billigt sluppet)
Spring = 8,5 - ekstra kommando ved start. Klap i hænder og ekstra kommando ved afslutning. (Stadig stress på, og Django var på vej væk fra mig, så jeg reagerede lige uden at tænke, men det virkede!)
Stillingsskift = 9 - Ekstra kommando og skævsidning ved afslutning. Ellers fint
Indkald = 9,5 - Skævsidning ved afslutning. Ellers fint
Næseprøve = 8 - Fører snakker lidt da hund løber ind. Hund smider apport, samler op uden kommando og smider den igen inde ved fører 8 (Nu er han vist ved at blive så god, at jeg hellere må læse lidt på reglerne for at få det sidste på plads - jeg vidste ikke at man ikke må snakke efter hunden har samlet op, men så blev jeg så klog!)
Fællesdæk = 10 - nydeligt
Helhedsindtryk = 9 - Pænt førerarbejde, dejlig arbejdsvillig hund, som kun mangler den sidste præcision for høje point.

- og så er det jo "at mere vil have mere" - det var sjusk med de skæve pladser med mere, så jeg tillader mig at være lidt utilfreds med præstationen - vi burde have lavet flere 10-taller.

Ingen tvivl om at jeg lærte en del i dag:
- nu er Django mere vant til prøvesituationen og kan klare lidt stress, det var et af målene med dagen
- det er rigtigt af mig at tage ham med på banen med det samme og lade ham orientere sig i omgivelserne. Han må hellere blive lidt træt end blive stresset over at vente i bilen - også selv om han skælder ud på alle andre hunde i begyndelsen. Det skal han vænnes af med
- med hensyn til Osseau som var med på sidelinjen skal han tilbringe det meste af sommeren på torvet i Ringsted og diverse andre steder med mange mennesker. Jeg vil simpelthen ikke acceptere at han reagerer som han gør overfor fremmede - det er ikke til at holde ud!!! Ellers var han faktisk rigtig god til at slappe af i løbet af dagen.
- jeg skal stadig arbejde en del med mig selv omkring prøvesituationen, men det kommer forhåbentlig med øvelsen.

Og så kan det godt være at jeg skal til at træne mod LP2 med Django - det må vist være ved at være tid....

2 kommentarer:

  1. Selvfølgelig skal I igang med LP2 efter de gode resultater i LP1!!

    SvarSlet
  2. Hej Anita
    Endnu engang tillykke med det flotte resultat i går, I gjorde det rigtig godt!
    Det var hyggeligt at møde Jer, glæder os til vi ses igen:o)
    Mange hilsner
    Vicky, Dooby og Zim

    SvarSlet