mandag den 6. april 2009

Generalprøve 5. april

Så blev det dagen for den sidste generalprøve inden "den store dag" på lørdag, hvor prøven skal stå i LP1 - hvor bliver det altså spændende.
Ganske typisk mig brugte jeg det meste af søndagen på at være nervøs! Prøven blev afholdt i min "baghave" - på arealet ved Asgårdsskolen i Benløse, og hvilken generalprøven - alt var som ved en rigtig prøve, det var rigtig dejligt.
Django og jeg skulle på som de første, det var faktisk rigtig rart at kunne slappe af bagefter - måske skulle jeg ikke have slappet helt så meget af, det vender jeg tilbage til!

Prøven gav 106 point og forløb således:

Tandvisning = 10
(venlig dommer, tror jeg. Django opførte sig ikke helt, som jeg kunne ønske det - han virrede for meget med hovedet - og jeg fumlede...)
Lineføring = 7,5
Jeg synes ikke, at det gik særlig godt undervejs, Django var uopmærksom i starten, men efter at have set videoen er det faktisk helt godt - især er jeg meget tilfreds med omkringvendingerne, som jeg synes er svære.
Stå = 0
Django synes, at Laika var meget mere spændende og forlod banen - desværre fandt hun det ikke nødvendigt at sætte ham på plads i dag, det plejer hun ellers at være god til!
Spring = 0
Jeg meldte klar for tidligt, Django var slet ikke "på" og reagerede ikke på min kommando, hvorfor jeg bevægede mig for tidligt. Det viste sig dog at være ligegyldigt - han forlod igen banen...Her overvejede jeg lige et sekund at droppe resten af prøven, men heldigvis nåede jeg lige at tænke mig om, og det blev til f.... nej - det skal lykkes!!!
Stillingsskift = 9,5
Super, super jeg er meget tilfreds. Jeg valgte at tilføje håndtegn på sitten for at være på den sikre side - han kan godt uden, men der var jo ingen grund til at tage chancer.
Indkald = 10
Igen superflot. Her valgte jeg igen den sikre løsning - at lade dommeren holde ham, selv om han normalt ikke behøver det. Jeg blev herefter i tvivl om, jeg skal gøre det samme på lørdag, da Django jo ikke bryder sig om fremmede mænd, men Conni sagde klart, at hun synes, jeg skal gøre det. Og hun har jo også ret i, at det vil kun animere Django til at løbe hurtigt hen til mig, når jeg kalder.
Næseprøve = 7,5
Det bliver ikke bedre på lørdag, det er der hvor vi er nu i denne øvelse, så igen er jeg meget tilfreds.
Fællesdæk = 0
Det var så det, der ikke skulle ske!!! Django var MEGET opmærksom på mig efter prøven, men efter et stykke tid ignorerede jeg ham, og så fik ham smagt på noget tævetis - og så var han tabt.
Jeg troede, at det hjalp, at ham skulle ligge yderst og ved siden af Zazu, men desværre.... Det blev en kaotisk fællesdæk - Lille Bjørn fulgte med Paul med det samme, Zazu løb og på videoen kan jeg se, at Django faktisk meget hurtigt satte sig op, hvorefter han løb hen og snusede Nova bagi. Øv, øv og øv igen....det skal bare være en sikker øvelse!!!

Generelt er jeg meget tilfreds med prøven. De øvelser, vi fuldførte, gav meget flotte karakterer, og det er jeg bare SÅ glad for - jeg glæder mig helt vildt til på lørdag!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar