fredag den 20. februar 2009

Glade hunde

Så er hundene raske igen - og hvor er det skønt at se dem lege og være glade! De har taget en ordentlig tur ude i sneen og brugt en masse energi.
Endnu et tegn på at de er helt friske, var vores "forsøg" på en morgen-luftetur. Vi nåede lige uden for havelågen, da de fik øje på Dina, der er en dejlig legekammerat. Det var kun lige enden af hende, vi så, og hun og hendes far gik videre - altså fik de ikke hilst på hende. De gik fuldstændig amok og hev mig afsted, så jeg stoppede selvfølgelig op med det resultat, at de stod og hylede efter hende i kor. Jeg ventede lidt for at se, om de kunne gå normalt ud til vejen, og da jeg havde gået frem og tilbage lidt lykkedes det at komme derud i et fornuftigt tempo. Det holdt så kun, til de nåede Dinas fodspor - så gik de helt amok igen!! Hun var forlængst væk, men de var helt ustyrlige, så jeg tog den beslutning at gå ind igen. De hylede som ulve i tre kvarter, før de faldt til ro - de trængte åbenbart virkelig til legekammerater!!!
Det lykkedes dog at komme ud og gå en dejlig lang morgentur, som dog havde et enkelt minus: vi mødte en løs amerikansk bulldog - oven i købet en hanhund. Ejeren virkede ,som om han havde rimeligt styr på den, men jeg "flygtede" meget hurtigt - over vejen og ind bag en hæk. Hvordan vil en sådan hund mon reagere på Osseau, der stiller sig op og gør af stort set alle hanhunde, han møder???

Nok om det - det er en dejlig, smuk dag som skal nydes i fulde drag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar