torsdag den 19. februar 2009

En lidt hård ferie

Det har været nogle hårde dage og ikke mindst nætter i denne uge. Hundene er stadig syge - tynd mave og opkast på skift, og i går fik Django så også øjenbetændelse. Til dyrlægen endnu en gang, hvor vi så tog Osseau med i bilen for en sikkerheds skyld. Når vi nu var der, fik dyrlægen hele "mavehistorien" og det viste sig at Django havde feber og det helt store medicinskab kom frem: han fik to sprøjter, piller til 5 dage, zoolac og øjendråder. Hun ville så også gerne tjekke Osseau, men han havde heldigvis ikke feber og slap derfor med zoolac'en. Skånekosten som de efterhånden har fået en uge skal de fortsætte med nogle dage endnu, og så skulle det meget gerne være overstået. D sidste 2 nætter har jeg vel sammenlagt fået 5 timers søvn, fordi de skal ud på skifte, så det er da godt vi har ferie!!

Træning bliver det ikke til, men Django og jeg fik trænet som planlagt i søndags. To-skridtsøvelserne fremad og til højre er supergode, til venstre og bagud kræver lidt mere træning. Lineføringen var helt perfekt, der var slet ingen tendens til at være for langt fremme. Til gengæld er jeg gået lidt i panik over stå-øvelsen i det det er gået op for mig at han faktisk rører min hånd, når jeg markerer "stå" - og det må han ikke. Jeg overvejer om jeg i stedet for "fri ved fod" skal starte med line på, men det må jeg lige prøve mig frem med. Alternativet er at jeg forsøger at lærer ham at stå kun på kommando, men det ved jeg ikke, om det går - det har været en meget svær øvelse for ham at lære, så det er lidt træls, at den stadig giver bøvl!
Til gengæld har vi det sjovt med strømpe-opsamlingen" herhjemme i stuen - det bliver bedre og bedre. Han søger selv i plads, og han holder strømpen i munden længe nu, hvor jeg bare står stille ved siden af ham. Nu er jeg begyndt at bukke mig ned og holde hånden under nogle sekunder før jeg siger "slip", og den tid skal selvfølgelig øges.

Det er ikke rigtig til at få trænet, når jeg ikke kan belønne som sædvanligt - havresuppen går ikke som belønning, men vi gør det så godt vi kan, og så er de forhåbentlig klar til træningen hos Charlotte på mandag!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar