mandag den 10. maj 2021

Sandkasse og Equilityhallen

 Girah har haft en aktiv weekend. I lørdags var vi med til et hvalpearrangement, der i al hast blev arrangeret, da HTM-konkurrencen i Roskilde blev aflyst. Jeg havde med vilje ikke tilmeldt i Roskilde, da jeg ikke ville byde Girah de ret vanskelige forhold, der er der, men da jeg fik muligheden for dette arrangement, skyndte jeg mig at tilmelde.

Jeg kom afsted med en hundehvalp, der ikke ville spise godbidder Forleden trænede jeg med en flæskestegsrest, og det røg bare ned, men den ost, jeg havde med i lørdags, var bestemt ikke interessant:-(

Men det gik faktisk ret godt alligevel, han er nemlig ret glad for legetøj, så vi legede det meste af tiden i ringen. Mit mål var sådan set bare, at han ikke skulle løbe sin vej, og det gjorde han på ingen måde - at han så stort set ikke kunne lave nogen øvelser, det er, hvad det er, det kommer jo forhåbentlig med tiden....

Og så fik han hygget sig ret meget og hilst på flere af de andre hvalpe - han er bare så sød og social, så det er en fornøjelse at se ham sammen med andre hunde, og det er bare guld værd for mig!

Fotos: Emmy Simonsen




Da vi var færdige, kørte jeg hen til Trylleskoven og gik en tur ned til stranden. Det var han ikke specielt imponeret af - han skrabede lidt i den våde sand og så gik han derfra igen, så det er spændende at se, om han bliver til at få i vandet til sommer:-) Vi gik en fin tur i området, og da vi kom hjem sov han 4 timer i træk, og så var han ellers klar til leg og ballade igen!

I går kørte Amanda og jeg til Equilityhallen. Dumle er en total stjerne til at bevæge sig rundt i og på de forskellige udfordringer. Girah er lidt mere forsigtig og tænker lidt mere, inden han kaster sig ud i noget, så ved nogle af øvelserne måtte han lige have Dumles hjælp til at føre an eller en støttende hånd, og han fik prøvet ganske mange udfordrende ting. Han er altså ret sej den lille hundehvalp.




I dag er det så helt slappe-af dag for ham. Vi har her til morgen hilst på genboens lille labradorhvalp på 12 uger - det er en af dem, vi kommer til at møde på vejen rigtig tit, så det er vigtigt, at de bliver gode venner:-)


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar