tirsdag den 5. juni 2018

2. juni - Hornsherred HTM klub

I lørdags var der HTM-prøver i Lazihallen, hvor Osseau og jeg var tilmeldt HTM 3 og FS 1.
Efter en fantastisk træning onsdag aften hos Anja, hvor vi arbejdede med armbevægelser, der gav vores program et helt andet udtryk, havde jeg nok presset Osseau lidt for meget. Jeg havde glemt, at han skulle træne rally med Amanda torsdag, og fredag formiddag var han med mig i hallen i Viby!  "Så tænk dig dog om!" Det er/var for meget, jeg er nødt til at huske, at han ikke er helt ung længere, og jeg har faktisk aldrig trænet dagen før en konkurrence - virkelig dumt.

Nå, fred være med det - jeg elsker den varme, vi har for tiden, men i uldagtigt jakkesæt var det dog lige i overkanten, og det var det også for Osseau, som meldte sig ret meget ud i starten af programmet.

Jeg improviserede det bedste, jeg har lært, vi kom faktisk rigtig godt med undervejs, og jeg forlod ringen med en følelse af, at vi begge havde gjort det så godt, vi kunne omstændighederne taget i betragtning, så alt var godt. Vi er på vej til at udvikle et fantastisk program - det er hårdt arbejde med en næsten døv hund, men det er bare endnu en udfordring, som jeg tager med:-)

Dommerne (Johanna, Lizza og Mette) dømte således:
Udførelse:

4,8 - Flot roligt førerarbejde . Fører tager super gode beslutninger helt fra start. En del føren i åbning. Flotte positioner. Virkelig lækre i de forskellige retninger + tempi, da I kom i gang.

4,5 - Lidt kamp om opmærksomheden i dag....en del nødløsninger og "skub" med benene

5,2 - Meget tøvende positioner. Men pæne når han er på

Sværhedsgrad/indhold:

6,8 - Passende for klassen med mulighed for udvikling

4,4

5,5 - Savner arbejde med venstre skulder mod fører

Musik og fortolkning:

7,2 - Musikken passer supergodt til jer som ekvipage. Flot fortolkede passager - viser tydelig forståelse for godt skuespil

7,0

6,0 - Savner at føle dramaet i musikken fra jer

Sikkerhed og velfærd: 3, 3, 3

Point og kommentarer afspejler meget godt den følelse, jeg gik ud med - vi kommer stærkt igen:-)))

FS stoppede jeg halvvejs, der var Osseau helt brændt sammen, og det var slet ikke fair over for ham at prøve at gennemføre.....(det er jo faktisk det, jeg helst vil se førere gøre ved en rallyprøve, hvis hunden ikke vil være med, så jeg er glad for, at jeg selv kunne finde ud af at tage den beslutning!)

Hornsherred HTM klub har lavet en holdkonkurrence, hvor de tre konkurrencer, som de arrangerer alle tæller. Jeg er på holdet "Sound of Shelties" med Jette og Logan og Cathrine og Jessie. Cathrine har tegnet de tre - til tider lidt støjende sheltier - til vores hold T-shirt. Superflot tegning altså!!! Jeg er meget glad for T-shirten:-)



Det var en dejlig dag, hvor arrangørerne havde styr på alt - det var skønt at være en del af.
Jeg kom også med til præmieoverrækkelsen - nemlig på Pauls vegne, da han vandt HTM klasse 2 med den sejeste Lille Bjørn. Stort tillykke med HTM 2 titlen:-))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar