onsdag den 20. december 2017

HTM 2 titlen er i hus:-))

I søndags var vi til konkurrence i Hangar 17 i Feldballe. Aktivt Hundecenter afholdt et fantastisk arrangement, hvor alting gik som smurt, selvom der var rigtig mange starter. Der var nedsat et sponsorudvalg, som havde skaffet godt med præmier, så det var ganske overvældende.

Paul og jeg kørte ud og hjem samme dag. Det gik helt uproblematisk og var jo vældig hyggeligt, men det er alligevel ikke helt optimalt for mig. Det var imidlertid nødt til at være sådan, da Henrik og jeg skulle til julefrokost lørdag, men det betød også, at jeg var rigtig træt søndag......og skulle på arbejde mandag - der var jeg ikke mindre træt!!!!

Vores tur til Feldballe gik helt planmæssigt, vi var fremme i god tid og fik derfor en plads i et af 'rummene' sammen med Louise og hendes mand Henrik - det var dejligt, at vi kunne rode uden at genere andre:-)))

Jeg havde skrevet til mine søskende, at de var velkomne til at komme og kigge. Min søster havde meldt sin ankomst, men meget overraskende kom min bror, svigerinde og niece også - det var dejligt at se dem. Desværre er min niece Sara panisk angst over for hunde, der gør, og Osseau er bestemt ikke glad for børn - det er en anelse problematisk, da vi alle skal fejre jul hos os, men det må vi jo løse på en eller anden måde.....

Mit fokus på familien gjorde, at jeg pludselig blev meget nervøs, da det var vores tur i Freestyle 1. Det betød, at jeg ikke havde overvejet min opvarmning, og at jeg ikke havde styr på, hvor i ringen jeg skulle starte, hvordan jeg skulle bevæge mig mv. - dumt, dumt, dumt!! Men bortset fra lidt uenighed mellem Osseau og jeg i starten gik programmet nogenlunde, vi fik okay point og bestod klassen. Jeg vidste på forhånd, at der ikke var de store chancer for Q-point i den store klasse, og det fik vi da heller ikke.

Dommerkommentarerne for FS 1 ser således ud (Johanna, Mette og Camilla ):

Udførelse:
7,6 - Flot førerarbejde og ro gennem hele programmet. Lidt uro fra hund, men det meste udført med godt flow
7,3 - En del håndbevægelser og hjælp på dagen. Meget fin follow.
8,0 - Stille og roligt og ikke mange misforståelser. Dejligt at se

Sværhedsgrad/Indhold:
8,0 - God sammensætning af program for niveau - både med tricks og overgange
7,5
8,2 - Fint for klassen

Musik og fortolkning:
8,3 - Flot kostume. Musik passer perfekt til ekvipage og niveau
7,7
8,4 - Dejligt og fint til jer

Foto: Johanna Allanach

Efter Freestyle kørte min søster og jeg op til Feldballe Kirke for at lægge pynt på mine forældres gravsted. Det var første gang, jeg var der efter urnenedsættelsen, det var faktisk ret mærkeligt at køre til Djursland uden at skulle besøge min far, men det var trods alt fint med et besøg på kirkegården i det smukke vejr.

Ved 14-tiden startede HTM 2. Her lå der et vist pres på mig (fra mig selv altså!) - jeg manglede 4 Q-point for at få titlen, vi var kun to i klassen, så det betød, at jeg "bare" skulle bestå!
Denne gang havde jeg en del mere styr på min opvarmning og start i ringen, og vi kom rigtig godt i gang. Osseau var i flere positioner noget uopmærksom, f.x. løb vi på et tidspunkt ned på døren, hvor der i det samme kom nogen ind - det var han godt nok ikke vild med, men i de situationer kunne jeg virkelig mærke, at jeg er blevet noget mere erfaren, og jeg kunne derfor støtte ham meget bedre og få ham med mig igen.

Jeg var på ingen måde sikker på, at vi ville bestå, men vi fik okay point, og jeg var megastolt ved præmieoverrækkelsen:-))))

Foto: Johanna Allanach

Dommerkommentarerne for HTM 2 ser således ud (Johanna, Mette og Mia ):

Udførelse:
7,8 - Rigtig fint. Dejlig ro. Hund lidt distræt ind i mellem, godt hjulpet af fører
7,6
7,6 - Lidt ukoncentreret og lidt frafald, men I kommer godt igen

Sværhedsgrad/Indhold:
8,0 - Ok
7,5 - Lige til øllet
7,7 - Fint for klassen

Musik og fortolkning:
8,2 - Dejlig stemning. God musik til ekvipage
7,5 - Savner at se lidt mere af dig! Kan du kigge op:-)
7,5 - Fint slutpas

Paul vandt også en del præmier, så det tog noget tid at få pakket bilen - den var egentlig fyldt nok, da vi tog hjemmefra:-)). Vi var begge glade og tilfredse og havde en skøn hjemtur - jeg elsker at være til konkurrence i den fantastiske hangar, hvor Katha og hendes hjælpere har godt styr på alting!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar