mandag den 8. marts 2010

Jeg glæder mig

Jeg glæder mig som så mange andre til, at det bliver rigtigt forår! Jeg synes egentlig ikke, at det har generet mig synderligt, at det har været vinter så længe, men nu vil jeg da gerne have noget sol og varme!
Django fandt en solstribe på stuegulvet forleden, han synes vist også,, at det snart skal blive lidt varmere.Jeg glæder mig også over, at Django blev nr. 3 i konkurrencen om Årets Sheltie. Det blev fejret i lørdags og udover den flotte roset, fik vi en kæmpesæk med alle mulige lækkerier (til hundene altså) af vores "kennel-mor" Lotte, som er pavestolt over, at der står "Elverlamshuset" på Årets Sheltie nr. 2 og 3 i år!


Jeg glæder mig rigtigt meget over, at det går så godt med at træne begge hundene!
Django er fantastisk for tiden: fri ved fod og stå/sid under gang er totalt yndlingsøvelser, som kører godt. Feltet har han langt om længe forstået pointen i - frikadeller er kanon belønning, det er bare lidt hårdt for en sheltiemave, så ret mange gentagelser bliver det ikke til :-). Springet har vi også styr på, mens apporten bliver den næste store udfordring, vi skal kæmpe med....
Osseau er som altid lækker at træne med. Vi tager det stille og roligt med lydigheden, træner selvfølgelig også klasse 2 øvelser, men holder os i klasse 1 til prøverne - måske man skal vove at træne på en evt. kvalifikation til DM???
Jeg glæder mig også vildt meget til, vi skal i gang med prøverne, og det varer heldigvis ikke så længe:
På lørdag skal vi til generalprøve i Nørdklubben
Lørdag den 20/3 skal vi til Mørkøv til rallyprøve
Begge hunde er tilmeldt i Ølstykke den 25/4, i Vordingborg den 6/6 og i Næstved (tror jeg, det er) den 12/6, så foråret er planlagt, og det skal nok blive sjovt!!!!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar