søndag den 10. januar 2010

På sporet!


I går havde vi meldt os til et Sporkursus med Vibeke Gyldenkærne (og ja, jeg lånte lige et af hendes billeder). Det var en fantastisk dag med højt solskin og den hårde vind, der var lovet kom heldigvis først sidst på dagen. Som det ses, var Django vild med at gå spor og rigtig god til det også. Fuldstændig blank på området lærte jeg virkelig meget, som jeg kan bruge i hverdagen, når hundene skal aktiveres på en anden måde, end vi plejer.
Vi lagde spor ligeud, slangespor og slæbespor, og vi fik også vist, hvordan man laver et cirkelspor. Det var en stor fordel, at vi kunne gå sporene i helt uberørt sne, det gav os et meget tydeligt billede af, hvordan hunden arbejder.
Tusind tak til Vibeke, som lagde to af sporene for mig - det krævede både god motorik og balance, og det skal jeg vist lige træne på....

Men måske er det ikke hverdagsaktivitet for en sheltie, der normalt får x 30 gram tørfoder om dagen - forbruget af godbidder var stort: to udskårne hakkebøffer og resterne af en steg (der var vel 200 g) blev det til - og det på kun 4 spor!

Masser af flotte billeder fra dagen kan ses på:
http://gyldenkaernebc.blogspot.com/2010/01/sporkursus-hos-charlotte-lyngholm.html
http://www.colliebase.dk/page_1263065869312.html

Med en ryg, der kaldte på en tur i træningscenteret og en bil, der skulle til service, blev det desværre ikke til træning hos Paul i dag - man må jo prioritere....

1 kommentar:

  1. Hej Anita
    Husk at godbidderne skal tilpasses efter hundens størrelse.Når sneen er væk bliver det nemmere. Ellers ring
    Hilsen Vibeke

    SvarSlet